תחקיר • חשש: שני ילדים חרדים יועברו ע"י הרווחה לכת המשיחית עדי ה'

    דוד לזר | צילום: אילוסטרציה 4 Comment on תחקיר • חשש: שני ילדים חרדים יועברו ע"י הרווחה לכת המשיחית עדי ה'
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כשבועיים, יום ראשון כ"ט בכסלו, סיים דוד חיימוביץ (שם בדוי) את שיעור הדף היומי הקבוע שלו, תוך כדי הוא קיבל שיחת טלפון אנונימית. על הקו: גורמת בלשכת הרווחה. תוכן השיחה: "כדאי שתבוא ללשכת הרווחה ברחוב שטראוס, בכדי שתתעדכן בעניין אשתך והילדים".

    "כששמעתי את הדברים, הבנתי שמשהו נוראי קרה. רצתי מיד לתלמוד התורה שלומדים בו ילדי, ואכן גיליתי שהם לא שם".

    "חזרתי הביתה, הארונות היו ריקים. גיליתי שאשתי עזבה עם הילדים ועם החפצים שלהם", משחזר דוד את המקרה.

    וקצת רקע: "לפני כמה שנים, אשתי יצרה קשר עם כת מסיונרית מסוכנת בירושלים שנקראת 'עדי ה', גיליתי זאת לאחר שמצאתי בבית ספרים נוצרים ה' ירחם. לאחר שהבנתי מה קורה איתה, החלטתי להוציא אותה מזה בנועם ובעדינות. ובעקבות כך, היה לה אף קשר עם עובדת סוציאלית שלתומי חשבתי שעוזרת לה".

    ובחזרה לשיחת הטלפון: "כפי שאמרו לי, באתי למפגש בלשכת הרווחה ברחוב שטראוס, ששם נאמר לי כי 'החלטנו לקחת את אשתך ושני ילדיך ל'מקלט לנשים' וזאת לאחר שאשתך הוגדרה על ידנו כ'נשלטת' על ידך". הגדרה רחבה מאוד.

    "היות שחששתי מיד, כבר בשיחת הטלפון הראשונה, שהעלמות שלה קשורה לכת המסיונרית, הבאתי עמי ללשכת הרווחה שקית גדולה עם אותם ספרים מיסיונרים הקושרים את אשתי לכת, וזאת בכדי שיבינו שהמקרה לא קלאסי כפי שזה נראה אלא שיש פה התערבות פסיכולוגית על האישה, ושטיפת מח על ידי הכת וזאת בשביל לקחת את הילדים ולהוציאם רח"ל לשמד. אך כל הסברי עלו בתוהו ודבר לא עזר. הם נשארו בשלהם, מבלי שהיה לי זכות דיבור והסבר".

    "פרצתי בבכי תמרורים. למה אתם לוקחים ממני את הילדים שלי?, ללא שום סיבה?, מעולם לא עשיתי להם דבר רע, איך אתם מעיזים לקחת אותם ממני?", מספר דוד בדמע.

    "תשובתם הסופית הייתה: 'בכדי לתאם איתך את הסדרי ראייה והמשך טיפול, תיגש מחר אל יוני מליח מלשכת הרווחה ברמות".

    האב הכאוב, פנה לגורמים שונים בכדי שיסייעו לו בהצלת ילדיו. בין הגורמים היה יעקב הלפרין, חבר הנהלת העיר ומחזיק תיק רווחה בעיריית ירושלים, שבדק את המקרה במשך כמה ימים ולאחר מאמצים רבים לגורמים הרלוונטיים, הודיע לאב כי לדבריו "מדובר בשערורייה חמורה, וכי פניתי במכתב למנהלת הרווחה בעירייה, שטרם הגיבה".

    היום (ראשון) שוחח האב לראשונה מזה שבועיים עם ילדיו בטלפון מלשכת הרווחה בשכונת רמות בירושלים, "הילדים לא הבינו מה קורה ושאלו אותי בטלפון 'איפה אתה אבא?, מתי אתה בא?'", סיפר האב, "כששאלתי היום שוב את העובדת הסוציאלית ברמות, האיך אפשר ככה לקרוע ילדים מאבא שלהם, ללא בדיקה מעמיקה מצד שום גורם, נאמר לי כי "זה הנוהל של 'המקלט', זה נוהל עיוור, ויקח זמן עד שנברר את המקרה", מספר האב ומציין כי "לקחת ילדים בצורה כזו מאבא שלהם ללא בדיקה ואימות – זה עלול לגרום לילדים נזק נפשי גדול".

    מנהל התלמוד תורה בו לומדים הילדים כתב במכתבו לגורמי הרווחה:" אני הח"מ מנהל של ת"ת **** בירושלים, לא מבין איך עשו כזה עול ל2 הילדים החמודים **** ני"ו, אשר ברגע אחד ניתקו אותם מאביהם היקר אשר אוהב אותם אהבת נפש ומסור אליהם בכל ליבו ונפשו, בכל רגע ועת".

    "אני מבקש בכל לשון של בקשה, אנא מכם שמעו את האבא ותמלאו אתת בקשתו להשיב לו חזרה את הילדים למען חינוכם וגידולם על טהרת הקודש ושלא יתנתקו ח"ו מהדרך הסלולה להם".

    אאא

    חבר קרוב לאב הילדים מספר ל'קול חי' כי "מדובר באברך תלמיד חכם שנבחן ברבנות על מסכתות רבים, וכי הוא מחנך את ילדיו על ברכי התורה והיראה, והכל מתוך נעימות כיאה לבן תורה, ואף את אשתו, הוא מאוד מכבד ומדבר אליה בהערכה גדולה בכל עת", ולדבריו "מדובר במקרה קשה של שטיפת מוח שנעשתה על ידי הכת המסיונרית, ואשר כעת גורמי הרווחה משתפים פעולה עם התוצאות".

    מרפרוף באתר 'יד לאחים' אפשר להבין כי דרכה של הכת המסוכנת היא לפרק משפחות על ידי שטיפת מוח: "אנשי הכת מסתירים את אופייה האמיתי של הכת – קבוצה שולית ופונדמנטליסטית בנצרות המושתת על פרשנות שנויה במחלוקת ליסודות הנצרות".

    "פעמים רבות גורמים ראשי 'עדי ה" לפירוק משפחות, כאשר הם דוחפים ומעודדים לנתק קשר עם כל מי שיכול להפריע לחברי הכת בדרכם – כולל בני זוג ובני משפחה קרובים. גם במקרה שאחד מבני הזוג היה חבר בכת ויצא ממנה מכל סיבה שהיא, נדרש בן זוגו להיפרד ממנו, בשל היותו משויך ל'שטן'", נאמר.

    מעיריית ירושלים נמסר כי "המקרה מוכר לשירותי הרווחה של העירייה ומטופל למול הגורמים הרלוונטיים. מפאת צנעת הפרט, ובהתאם למגבלות החוק, לא נוכל להתייחס לכל פרט בנושא".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      מזעזע. זה לא מקרה ראשון ולצערנו כנראה גם לא אחרון. השאלה איפה העסקנים החרדיים שלנו? מדוע הם לא מרעישים את אמות הסיפים? הכח שלהם אדיר בעיריית ירושלים. אם הם רק ירצו – וילחצו במקומות הנכונים – הכל יראה אחרת.
      אני לא מכיר את פרטי המקרה הזה, אבל הסגנון והשיטה מוכרים היטב ממקרים רבים אחרים.
      ואם היום לא יפעלו כמו שצריך – המצב רק יילך ויחריף.

    2. 3

      במגזר החרדי מה שקשור לרווחה יש פחד שכל האירגונים מפחדים להתעסק איתם אני מכיר משפחה מבני ברק ששירותי הרווחה בעיר ניסו בכל דרך להפריד בין אבא לילדיו אבא ל10 ילדים גרמו נזק למשפחה וכל בקשות האב לעזרה ניתקלו בפחד האימא רצתה לעבור לרשות הפלסטנאית כדיי להגן על עצמה וילדיה ובעלה מפני הרווחה מדהים עד כמה במיגזר החרדי ניתן בקלות להרוס מישפחה ההורים והילדים חיים בפחד אין אף גורם חרדי שיכול לעזור למישפחה בעלת 12נפשות

    3. 2

      סתם שקר אני מכירה תאישה בעלה התעלל בה לכן עזבה היא לא נימצאת בשום כת ולא עדי ה',סתם מחפיש את שמה

    4. 1

      שקר וכזב לא כת ולא כלום

      בן אדם היכה את אשתו ולכן יצאה מהבית.

      במקום לעשות תשובה ממשיך ללכלכך על אחרים